Emergency Transmission

im coming back...
-JoniDipp

Friday, May 27, 2011

SAGMEN BLOGLIST UNTUK BLOGER BARU

Assalamualaikum, post kali ini adalah sempena menyambut laungan cikgu wan muzik yang ingin mencari 50 orang blogger baru untuk dimasukkan ke dalam satu senarai dimana ia akan menjadi senarai eksklusif dalam simpanan cikgu wan, antara tujuannya adalah untuk merapatkan silaturrahim antara blogger baru dan dapat membentuk satu party kecil untuk bersama maju kehadapan hendaknya. Petikan warkah cikgu wan seperti tertera dibawah...


"Yezzzaaaa..!! Cikgu buat segmen lagi woooo... Hahahahaha.. Kali nih sagmen bloglist plak yerr... Hadiahnya mesti laa blog anda akan berada di dalam bloglist cikgu yg akan cikgu dan kawan2 cikgu akan lawati nanti... " kata cikgu wan.


"Tapi hanya 50 org sahaja yang akan cikgu amik.. Kenape tajuk dia SAGMEN 50 BLOGLIST BLOGER BARU?? Mesti lerr ada sebabnya kan.. nak tahu lebih lanjut, jom tgk kat bawah...." kata cikgu wan lagi.




Photobucket
ni banner bagi segmen yang ditaja cikgu wan kali ini.


Antara syarat-syarat penting yang dikenakan oleh cikgu wan bagi blogger-blogger baru yang ingin blog mereka disertakan dalam list tersebut ialah :-
  1. Follower mestilah less than 250.
  2. Wajib buat entri bertajuk " SAGMEN 50 BLOGLIST BLOGER BARU " ejaan mestilah sama. ya. don mes with the spelling
  3. Tempek banner seperti diatas , link it to the original post
  4. Cerita reason and advantage join list ni
  5. Tag 2 friends. jangan paksa. just inform
  6. If everything is done, jangan lupa letak link post about this di comment section @ original post.
Cikgu wan juga akan membuat review akan kesemua blog yang berjaya tersenarai dalam list tersebut, cikgu wan juga menulis bahawa dia akan menggunakan widget bloglist oleh blogger, jadi sesiapa yang rajin update, dia akan naik atas.

Baiklah untuk cuba menjawab syarat nombor 4, sebab saya, Mohd Shukri, pemilik The Shortsighted Realm mahu menjadi menyertai seruan ini adalalah kerana:-
  1. Saya mahukan komuniti yang ikhlas memberi komen dan menyokong antara satu sama lain dalam arena blogging, juga sebagai salah satu punca trafik yang boleh diharap.
  2. Saya mahu menyertai kerana kempen sebegini adalah rare dan saya rasa ia sedikit sebanyak dapat membantu blogger baru untuk familiarize tentang komuniti blogger malaysia lebih-lebih lagi komuniti blogger lelaki yang wujud dan sedia membantu.
  3. Saya mahu menyertai kerana berblog sendirian itu sangatlah bosan XD
Kebaikan yang saya nampak jika saya menyertai dan tersenarai dalam list blog tersebut ialah : -
  1. Saya akan mendapat lebih ramai kawan maya
  2. Saya boleh menjadikan kawan-kawan sebagai sudut mencari ilham dalam berblogging
  3. Blog saya akan lebih berseri dengan banner-banner kawan-kawan saya hehe. XD
Dua kawan baru yang saya akan tag ialah : Anep dan Mira

Sebenarnya saye mahu selitkan ayat-ayat yang menarik atau berunsur lawak tetapi disebabkan agak depress ini sahaja yang mampu saya coretkan disini. Harap diterima. Terima kasih kerana meluangkan masa untuk singgah dan baca entri ( baru nak ingat perkataaan ni, haish ) ni.

Sekian.


2 comments:

Syahirah Suhaili said...

shukri..hehe..gudluck! hehe..adiela pon nak join gak kalau dapat..hehe.. :D

Mohd Shukri Fadzillah said...

eh bukan dah penuh ke? cube tanye cikgu wan hehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...