Emergency Transmission

im coming back...
-JoniDipp

Friday, March 4, 2011

Kisah Pendek : Handphone


Tragedi ini berlaku pada hari ahad selepas aku selamat sampai ke Ixora

Hari ini hari ahad
Hari aku balik kolej
Aku driving balik kolej
Aku driving dengan marah
Marah aku bukan buta tuli
Marah aku terkawal lagi
Sampai kolej waktu senja
Sampai-sampai bertuah jumpa orang gila
Aku geleng kepala...

Lepas parkir aku punggah barang naik bilik
Bukak pintu tengok bilik bersepah, biasa, tak pelik
Mood aku pun tak baik...

Aku tolong kemas sana sini sikit
Penat, bukak megi, letak dalam kole, masak, hirup sikit-sikit
Bosan, aku pergi rumah sebelah tgk siapa ada
Ada Hariz, tgh main game, yang lain tiada
Aku seluk poket, tengok tiket, topap nombor apa
Tekan-tekan, masuk, ingat nak mesej si dia
Tak ku sangka...

Handphoneku ambil keputusan mati tiba-tiba
Punya bengang, tuah dinding, handphone aku dia rasa
Kutip, nyala lampu pun tak ada
Aku agak kecewa...

Kebetulan memang handphone lama
Mungkin sudah letih ditekan aku yang gila
Selalu dicampak barat utara bagai tiada makna
Haha, sengaja katanya
Tiada lagi bunyi alarm bingit
Terkebil-kebil, Handphone baru, agak-agak berapa ringgit?

^-^
-Shukri
-2:30PM
-28/2/2011
-IXORA PERMAI

6 comments:

eihin farahin said...

hahahahahahhaa...
hihihih

Mohd Shukri Fadzillah said...

laaa.. komen la yang membangun sikit... hihihihi je.. langsuir pun bole hihi...

meaw said...

ya p baling tu pasai pa...HAHA,kan da rosak...

Mohd Shukri Fadzillah said...

mood tak elok time tuh haha.. lgpun tah sihat... ^_^ kecian hpku haha.. padan muka

dad said...

siannn... arwah sudah hpon tue...
xpe la.. kebumi saja la jasad nya tue... moga dicucuri rahmat arwah tue yek..
wkakakakakakakaka....XD

Mohd Shukri Fadzillah said...

XD ya, sedekahkan alfatihah hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...