Emergency Transmission

im coming back...
-JoniDipp

Sunday, October 10, 2010

Stop Child Abuse DANG IT!

UNICEF's Get On Board : Raise Your Hand, Stop Child Abuse


Assalamualaikum semua dan salam sejahtera,
disebabkan otak laju tapi pergerakan anggota yang lembab maka topik³ menarik jarang keluar di karpet blog ni hehe. Sehubungan dengan itu, aku nak menyokong kempen "Raise Your Hand, Stop Child Abuse" yang dianjurkan oleh UNICEF yang dibawakan oleh Nuffnang sendiri. meh aku cerita sikit pasal kempen ni.

Lasting two months, the campaign rallies everybody with the call to ‘Raise your hand, Stop child abuse now!’ and aims to unite 100,000 Malaysians in time for the finale on Human Rights Day in December.
 Seperti tertera diatas, ya, kempen ini berlangsung selama 2 bulan yang menyeru orang ramai [yes, you and you and you, now now stop hiding, u can run but u cant hide from your guilty feeling that you red this sentence and try to look away as if you didnt 'run into' anything, oh god sees all] untuk bersama-sama menjayakan dan menyatukan 100,000 [ 100k je? Malaysian tak berhari perut sgt ke? atau sume suka buli budak?] rakyat Malaysia untuk finale nanti untuk Human Rights Day dalam bulam Disember yang akan datang. [ new year eve, stop child abuse, christmas.... which you choose? ]

Nuffnang menyediakan Charity Ads hingga akhir bulan November, tiada bayaran untuk Charity Ads [kalau ada aku dah letak 'Feed Me Cuz Im Too Lazy To Work Ads' dah hehe]. Korang boleh setting di akaun Nuffnang korang, under Blog Manager > Charity Ads.

Nuffnang : Blog Manager Icon

Nuffnang Ads Preferences : Charity Ads
If you wish to show your support for this campaign, you can choose to display charity banner ads on your blog during the campaign period by selecting “Show Charity Ads” under your Ads Preference in the Blog Manager.
Seperti yang dinyatakan quote diatas, jika korang nak sokong korang boleh pilih untuk paparkan Charity Ads pada blog korang, aku sokong! tapi dengan cara aku yang tersendiri. aku akan Sticky kan post ni sampai 1.1.2011 sebagai tanda aku sokong kempen ini dan InsyaAllah aku akan buat Hand Print  macam kat main website untuk kempen ini : http://uniteagainstabuse.my 

Jika ada sebarang kegiatan perlakuan sumbang atau ketidak adilan terhadap kanak-kanak berlaku di kawasan perumahan anda atau dimana-mana sahaja, laporkan pada pihak berwajib di talian

Laporkan! Jangan biarkan kanak-kanak didera!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...